Kinnekulle ring 2017

Väl förbered    not

Framme på Kinnekulle Ring

Då har jag jag kört bilen för första gången iår 

Det är inte rekomenderbart att slänga ihop bilen och stressa iväg på tävling

Men sagt och gjort så kom jag fram på fredags kvällen med en mer eller mindre halvklar bil och satt igång att skruva tills klockan 2200 ungefär för att sen gå och tjöta med dom andra i depån

Det var riktigt kallt på kvällen men som tur var så hade jag fått med mig en liten värmefläkt så i vw transportern var det varm och skönt men när jag låg där i godan ro så kom jag på den ena saken efter den andra som jag var tvången att fixa

Uppgång 0530 fixade en balja kaffe och sen började skruvandet

Höll på att missa den fria träningen på grund av att jag försökte få till vikten i bilen men jag fick nog ca 5 varv bara inte mycket att hurra för med okörd bil

Kvalet blev inte bättre då jag tappade huven så det var bara att parkera och starta sist i race 1.

Sen var det dags för första racet startade på plats 20 = sist lyckade plocka en och annan placering. 

Men det var nått som inte stämde på bilen för när jag bromsade till så ryckte det i ratten och bilen kändes lite konstig när jag svängde höger men som ( tur ) var så blev det inte värre.

Det kom även några regndroppar som inte ville försvinna ifrån framrutan så jag såg inte så bra även det felet var konstant under heatet

Hade ju bara gjort en väldigt grov framvagnsjustering hemma i garaget när den stod uppallad så det det är nog inte mycket som blev bra där

Men frågan är vad i hexxxxte vad det som gjorde rycket i ratten ????? kom in i depån och kände på vänster hjul å det kändes inget bra.

Men på nått sätt kom jag i mål som 12a vilket var lite positivt iallafall.


Race 2 regnet tilltar vad skulle jag förvänta mig ? ........ i sista sekund fick på regnlampan med stor hjälp av Magnus syrras kille .

Jag startar 12 hur ska detta funka  typ mitt i smeten ett litet misstag från någon och hela min säsong kan vara över.

Starten går och det är massor av vattenspray och det är bara grått med 3-4 röda lampor framför mig men allt går kalasfint och när vi kommit fram till kvarnkurvan så går det saktare och vattensprayen är nästan obefintlig

Jag plockar en och annan bil sen är det 2 som kör ihop i kurva 3 och det blir safety car.

Starten går om och jag plockar nån mer bil men mot slutet tappar jag 2 bilar och kommer in på en 9 plats och bilen är hel.

Färden hemmeåt var inte så lyckad heller nämligen strax utanför Mariestad så tändes laddningslampan på transportern ???????? gasade till å det var inget konstigt MEN vad trög den var att styra

Parkerar utmed vägen och konstaterar att generatorremmen är bara soper som ägaren!!!!

Hmmm vad fan göra ??????? upptäckte att vattenpumpen går på kamremmen YES jag kan åka vidare till brosan i Karlsborg 

Satte batteriet på laddning och på söndagen hoppades jag att det skulle räcka hela vägen hem å det gjorde det men fick stanna och fylla på kylarvatten för det är ett hål förmycket i kylaren  

Huven

Den mindre fina lagade huven men det gick att raca med den tack för hjälpen Roland

Ryck i ratten

Om det sitter en bult som håller ihop stagen så går det nog nått bättre